Butik Yazılım Hizmeti

Butik yazılım, firmanıza özel kurumsal yapıya göre web tabanlı, yazılım, otomasyon, arayüz tasarımlarının olduğu paket bir projedir.
Öncelikle firmanızın ihtiyaçları analiz edilerek, efektif çözüm yolları sunulur. Daha sonra çıkartılan yol haritası ile proje hayata geçirilir. Proje tesliminden sonra da işlem devam eder ve sürekli bir gelişim içerisinde olmanız sağlanır. Butik yazılımın avantajlı ve dezavantajlı yanları vardır.
Birinci ve öncelikli avantajı firma mahremiyetinizdir. Tamamen size özel dizayn edilmiş ve kodlanmış yazılımlar, alt yapı ile tüm verileriniz güvenli olarak tutulur. Tamamen esnek şekilde hayata geçirilen proje ile neye ihtiyacınız varsa ona sahip olursunuz. Kaynaklarınızı kullanmayacağınız teknolojiye ayırmamış olursunuz. İşletme maliyeti hazır sistemlere göre oldukça düşüktür.
Dezavantaj olarak bahsedeceğimiz ilk konu ise yatırım maliyetidir. İşletme maliyetini düşüren butik yazılım, yatırım maliyetinizi ilk sefer için yüksek tutmanızı öngörür. Projelendirme, hazırlama ve test aşamalarından geçmek zorunda olduğu için hazır yazılımlara nisbeten daha uzun entegrasyon süresi gereklidir.
En sonunda firmanızın ihtiyacını belirleyerek, fayda/maliyet oranına göre size öneriler sunarak çözüme kavuşturacağımızı hatırlatmak isteriz.
Günlük yaşantıdan örnek vermek gerekirse, hazır yazılım size daima 100 ton kapasiteli bir taşıma aracı verir. Ancak siz çok çok uzun bir süre 30 ton üzerinde bir taşıma yapmayacaksanız, hem satın almada fazla ödeme yapmış oldunuz, hemde bakım onarım masraflarınız yani işletme masraflarınız büyümüş oldu. Diğer taraftan 30 ton taşıma kapasiteli bir araç tamamen siizin garajınıza, yol şartlarınıza göre dizayn edilerek teslim edildi. Herhangi bir süpriz olmadan uzun yıllar kullanmanız için dizayn edildi. İşletme maliyetiniz neredeyse sıfıra yaklaştı. Ek depo ekleme seçenekleri de var. İlerleyen zamanlarda 100 tona kadar taşıma hayalinizi de gerçekleştirebiliyoruz kabul. Ancak tamamen size özel bir taşıma aracının AR-GE maliyetini de düşünmek gerekir.

Bu sebeple firmanızın ihtiyaçları, olası çözümler, fayda/maliyet gibi konular gözönüne alınarak hareket etmek en doğrusu olacaktır.